ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران
ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران هنگامی موضوعیت پیدا می کند که اشخاص حقیقی و یا حقوقی ایرانی اعم از شرکت ها، سازمان ها و موسسات غیر تجاری تصمیم داشته باشند که تمام و یا بخشی از فعالیت یک شرکت موفق خارجی که دارای برند، محصول و یا خدمات ممتاز، در تراز جهانی است را در ایران به انجام برسانند و برای اینکه بتوانند این هدف خود را بصورت کاملا حرفه ای و قانونی به انجام برسانند و بصورت توامان از حمایت های مستمر شرکت مورد نظر خارجی و دولت ایران بهره مند گردند، مطابق با قوانین ایران و همچنین بر اساس نامه نمایندگی که شرکت خارجی صادر می کند، نسبت به ثبت نمایندگی شرکت خارجی مورد نظر در ایران اقدام می نمایند و در واقع نماینده شرکت مذکور در خاک ایران محسوب می شود.
- نمایندگی شرکت خارجی ، دارای شخصیتی مستقل است و مسئولیت های حقوقی و قانونی نماینده بر عهده خود اوست.
- ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران مشروط به عمل متقابل است، یعنی شرکت خارجی زمانی می تواند در ایران نمایندگی تاسیس و ثبت نماید که در کشور متبوع وی شرکت های ایرانی بتوانند نسبت به تاسیس و ثبت نمایندگی اقدام نمایند و اگر در کشوری خارجی، شرکت های ایرانی قانونا و عملا از تاسیس و ثبت نمایندگی محروم باشند، شرکت های کشور مذکور متقابلا از تاسیس و ثبت نمایندگی در ایران محروم خواهند بود.
مدارک مورد نیاز جهت ثبت نمایندگی شرکت خارجی
الف: در صورتيكه شخص حقيقي نماينده شركت خارجي باشد بايستي ترجمه فارسي اسناد و اصل مدارك و اطلاعات زير را به اداره ثبت شركتها ارائه نمايد.
1- پرداخت مبلغ 40000 ریال به شماره حساب سیبا 2171329011009 بانک ملی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام
2- تکمیل فرم تعیین نام
3 – تصوير مصدق قرارداد نمايندگي با شركت خارجي.
4– مدارک شناسائی شخص متقاضی . برای اشخاص حقیقی : تصویر مصدق شناسنامه و کارت ملی و نشانی اقامتگاه قانونی و برای اشخاص حقوقی : اساسنامه شرکت و آگهی تاسیس و آخرین تغییرات ثبت شده آن نزد مراجع ذیربط
5 – آدرس محل سكونت نماينده و محل نمايندگي.
6 – ارائه سابقه فعاليت شخص متقاضي ثبت نمايندگي در زمينه امور پيشبيني شده در قرارداد نمايندگي.
7- تصوير مصدق اساسنامه شركت خارجي طرف نمايندگي، آگهي تأسيس و آخرين تغييرات ثبت شده در مراجع ذيربط.
8 – گزارش فعاليتهاي شركت خارجي طرف نمايندگي و تبيين دلايل و ضرورت اخذ نمايندگي.
9- آخرين گزارش مالي شده شركت خارجي طرف نمايندگي.
10- ارائه معرفي نامه وزارتخانه ذيربط (در صورتي كه قرارداد با دستگاه مربوطه منعقد شده باشد)
11 – اظهارنامه ثبت شعبه شركت خارجي( از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردد ).
12 – تصديق ثبت شركت خارجي.
13 – اختيارنامه نماينده يا نمايندگان عمده شركت خارجي.
14 – كليه اسناد شركت كه در كشور خارجي تهيه مي گردد پس از تأييد مرجع ذيربط (نظير مرجع ثبت شركتها) و تأييد وزارت خارجه آن كشور بايستي به تأييد سفارت يا نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در آن كشور برسد و پس از ترجمه رسمي به فارسي و تأييد اداره فني دادگستري اصل و ترجمه آن به اداره ثبت شركتها ارائه گردد.
ب: در صورتيكه شخص حقوقي نماينده شركت خارجي باشد بايستي ترجمه فارسي اسناد و اصل مدارك و اطلاعات زير را به اداره ثبت شركتها ارائه نمايد.
1 - 1- پرداخت مبلغ 40000 ریال به شماره حساب سیبا 2171329011009 بانک ملی به نام سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جهت تعیین نام
2- 2- تکمیل فرم تعیین نام
3 - 3- تصویر مصدق قرارداد نمایندگی با شرکت خارجی
4- معرفی نامه و مدارک شناسائی مصدق شخص حقیقی از طرف شرکت متقاضی نمایندگی .
5- تصوير مصدق اساسنامه شركت متقاضي ثبت نمايندگي.
4- روزنامه رسمي حاوي آگهي تأسيس شركت.
6 – روزنامه رسمي حاوي آگهي آخرين تغييرات ثبت شده خصوصآ در مورد مديران.
7- ارائه سابقه فعاليت شخص حقوقي متقاضي ثبت نمايندگي در زمينه امور پيشبيني شده در قرارداد نمايندگي.
8 – اساسنامه شركت خارجي طرف نمايندگي، آگهي تأسيس و آخرين تغييرات ثبت شده در مراجع ذيربط.
9– گزارش فعاليتهاي شركت خارجي طرف نمايندگي و تبيين دلايل و ضرورت اخذ نمايندگي.
10– آخرين گزارش مالي تأييد شده شركت خارجي طرف نمايندگي.
11 – ارائه معرفينامه وزارتخانه ذيربط (در صورتي كه قرارداد با دستگاه مربوطه منعقد شده باشد)
12 – اظهارنامه ثبت (نمايندگي) شركت خارجي.
13 – تصديق ثبت شركت خارجي.
14 – كليه اسناد شركت كه در كشور خارجي تهيه ميگردد پس از تأييد مرجع ذيربط (نظير مرجع ثبت شركتها) و تأييد وزارت خارجه آن كشور بايستي به تأييد سفارت يا نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در آن كشور برسد و پس از ترجمه رسمي به فارسي و تأييد اداره فني دادگستري اصل و ترجمه آن به اداره ثبت شركتها ارائه گردد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران سعادت اندیشان تماس بگیرید
شماره تماس: 41616-021
0 دیدگاه