ثبت شرکت

ثبت شرکت و راهنمای کامل ثبت در اداره ثبت شرکت ها 

به شما تضمین می دهیم که پس از مطالعه کامل این مقاله دیگر احتیاجی به مطالعه کردن مطالب دیگر سایت ها را در جهت ثبت شرکت ندارید و کاملا می توانید با ذهنی باز و اطمینان خاطر راجع با ثبت مجموعه خود تصمیم گیری نمایید.  در ابتدا نمایی کلی از مراحل ثبت را به صورت عکس می بینید:

 

دریافت مشاوره ثبتی

مشاوران ما ماموریت دارند تا با استفاده از دانش ، تجربه ارزشمند و سوابق درخشان خود در حوزه فعالیت خدمات ثبتی و با اتکاء بر نیروی انسانی مجرب ، توانمند و متخصص ضمن حفظ زمان بندی نسبت به اجرای فعالیتها با سرعت بالا و هزینه مناسب در راستای تامین رضایت ذینفعان گام بردارد ، مشاوران ما متخصص در زمینه ثبت شرکت می باشند و با اطلاعاتی کامل شما را در زمینه ثبت شرکتتان راهنمایی خواهند کرد.

تکمیل مدارک

درابتدای تکمیل مدارک  مشاوره کامل استعلام نام شرکت ، نوع شرکت  ، موضوع شرکت  ،‌ اعضا و سمت های اعضا انجام می گردد بعد از مشخص شدن نام شرکت جهت تکمیل پرونده نیاز به موارد زیر می باشد ، قبل از اینکه به تکمیل مدارک شرکت بپردازیم جا دارد تا توضیحاتی دررابطه به نام شرکت و نوع شرکت ها بدانید :

نحوه انتخاب نام و شرایط نام شرکت

 نام شرکت باید خاص باشد چون هر شخص حقوقی مانند هر شخص حقیقی باید دارای نام باشد تا بتوانند آن را تشخیص دهند. نام شرکت باید از 3 سیلاب خاص تشکیل شود که مستند ان در لغت نامه دهخدا موجود باشد و حتما باید ریشه فارسی داشته باشد (مثلا کلمه راضیت الجوانب نباشد). نام شرکت اغلب مرتبط با موضوع شرکت است برای مثال :شرکت بازرگانی نیار جهان آبسال ،  در نام شرکت باید دقت شود که مشابه نام شرکت های ثبت شده نباشد در غیر این صورت نام های شما رد می شوند. باید توجه داشته باشید حداقل دو سیلاب از نام پیشنهادی شما با اسمی دارای سابقه متفاوت باشد. برای نام شرکت اسامی باید طبق  اولویت شما باشد و شما حداقل 5 اولویت به ترتیب اسامی که انتخاب کردید به کارشناسان ما اعلام کنید لازم به ذکر است برای مشاوره در خصوص انتخاب نام شرکت ، کارشناسان ما شما را راهنمایی می کنند. در صورت به کار بردن نام مهندسی یا مهندسین در نام شرکت: وقتی در نام شرکت از مهندسی یا مهندسین استفاده می شود حتما باید مدرک مهندسی داشته باشند و برای به کار بردن نام مهندسی در نام شرکت یک مدرک مهندسی و در صورت به کار بردن مهندسین حداقل دو مدرک مهندسی نیاز است و برای ثبت شرکت باید در مدارک پیوست موجود باشد. 

شرایط نام شرکت

1- دارای ریشه ی فارسی باشد: فرهنگستان ادب برای برخی کلمات،معادل مناسبی انتخاب نموده است.به عنوان مثال برای آپارتمان،معادل فارسی کاشانه، برای کلینیک معادل فارسی درمانگاه و همین طور بجای تکنولوژی واژه ی فن آوری یا فن آوران را در نظر گرفته است.

2- لاتین نباشد.

3- طبق شئونات جمهوری اسلامی باشد.

4- از اعداد به صورت حرو استفاده شود.

5- اسم خاص باشد 

اسم بر دو گونه است:اسم خاص و اسم عام .اسم خاص کلمه ای است که برای نامیدن هر چیز مثل شخص،حیوان،شیء یا مفهومی بکار می رود و حتی می تواند مستقیماَ نهاد یک جمله باشد.اسم عام کلمه ای است که در مورد تمام موجودات زنده،اشیا و مفاهیمی که از یک نوع باشند دلالت دارد و بین همه ی آن ها مشترک باشد.(مانند کوچه،دختر،ظلم) اسامی خاص چهار دسته هستند:اسم مخصوص انسان ها که تنها برای آدمیان بکار می رود مانند نگار.اسامی مخصوص حیوان ها که برای حیوانات به کار برده می شود مانند مارال .اسامی مخصوص اماکن مختلف جغرافیایی که گویای یک منطقه ی جغرافیایی است مانند اروپا .

اسم خاصی که منحصراَ به یک چبز تعلق دارد و بیش از یکی نیست.مانند کوه دماوند در ضمن،هر چند استفاده از اسامی شهرها،رنگ ها و اعداد در اسم شرکت مانعی ندارد اما این کلمات جزء اسم شرکت شمرده نمی شوند و اسم شرکت باید غیر از این کلمات شامل سه کلمه باشد.

اسامی خاص جمع بسته نمی شوند .

6- ازعناوین ایثارگران و شاهد و امثال هم که انحصاراَ تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد استفاده نشود.

7- از عنوان های شعرا،دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود

8- ازحروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف استفاده نشود.

نوع شرکت یا به طور کلی چند نوع شرکت تجاری وجود دارد ؟

قانون تجارت ایران در ماده 20، شرکت های تجاری را بر 7 قسم تقسیم کرده است :

1.شرکت سهامی خاص

2.شرکت تضامنی

3.شرکت با مسئولیت محدود

4.شرکت مختلط غیر سهامی

5.شرکت مختلط سهامی

6.شرکت نسبی

7.شرکت تعاونی 

و در آخر به تکمیل مدارک شرکت می پردازیم :

1-دو نسخه اظهارنامه تکميل شده

2-دو نسخه اساسنامه تکميل شده

3-تکميل فرم تعيين نام به ترتيب اولويت نام هاي پيشنهادي و همچنين فيش واريزي

4-اصل گواهي بانکي مبني بر پرداخت سرمايه تعهدي(حداقل 35% سرمايه) همراه با فيش واريزي

5-اصل مجوز فعاليت از مراجع ذيربط در مواردي ثبت موضوع نياز به مجوز داشته باشد

6-تصوير برابر با اصل مدارک احراز هويت سهامداران، مديران و بازرسان

7-اصل گواهي عدم سوءپيشينه جهت اعضاء هیأت مديره، مديرعامل و بازرسان

8-دو نسخه صورتجلسه مجمع عمومي موسسين

9-دو نسخه صورتجلسه هيأت مديره تکميل شده

10-اصل وکالتنامه وکيل دادگستري در صورتي که ثبت شرکت توسط وکيل صورت پذيرد.

نکته : لازم به ذکر است تمامی مراحل تکمیل مدارک با مشاوره کارشناسان ما انجام شده که اصلا جای نگرانی جهت تکمیل مدارک بالا را نخواهید داشت.

امضا مدارک ثبتی

بعد از تکمیل صورت جلسات مربوط به ثبت شرکت و تعیین سمت ها و حق امضا ها ، صورت جلسات به امضا موسسین شرکت در آمده و آماده ارسال به اداره ثبت شرکت ها می شود .

ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها

مدارک آماده شده توسط وکیل موسسه به اداره ثبت شرکت ها جهت ارائه و تشکیل پرونده فرستاده می شود و فرآیند ثبت شرکت شما آغاز می شود .

دریافت آگهی ثبتی

بعد از تکمیل روند ثبت ، شرکت شما در روزنامه رسمی چاپ شده ، روزنامه رسمی کشور تنها مرجع رسمی انتشار کلیه آگهی های قانونی کشور اعم از انتشار کلیه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی، ثبت شرکت و تغییرات شرکت ها و موسسات غیر تجاری و غیره است. با استناد به ماده ۶ نظامنامه وزارت عدلیه (در حال حاضر وزارت دادگستری) و همچنین با توجه به ماده ۱۹۷ قانون تجارت، خلاصه اطلاعات ثبتی هر شرکت و موسسه ای باید حداکثر ظرف یکماه پس از ثبت، در روزنامه رسمی کشور منتشر شود تا به اطلاع عموم برسد و علاوه بر آن خلاصه اطلاعات گفته شده باید در روزنامه کثیرالانتشاری که توسط مجمع عمومی موسسین شرکت انتخاب شده است منتشر شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران سعادت اندیشان تماس بگیرید

شماره تماس: 41616-021

 

0 دیدگاه

ارسال دیدگاه