ثبت علامت تجاری (لوگو)
1 vote, 4.00 avg. rating (84% score)

چرا باید علامت تجاری (لوگو) خود را به ثبت برسانیم؟

برند و علامت تجاری، پایه ی یک فعالیت، و با نگرش استمرار در دادوستد کردن، یک نام،آرم یا علامت پایدار، دارای اهمیت زیادی می باشد.

بدین جهت، اشخاص و شرکت های فراوانی وجود دارند که همواره در تلاشند تا نام یا علامت تجاری که برای انجام یک کار، طراحی و تنظیم کرده اند، سبب پیشرفت و موفقیتشان در کسب و کار گردد.

لازمه ی رسیدن به این هدف، به ثبت رساندن آن نام یا علامت تجاری یا لوگو مورد نظر می باشد.

پس از به ثبت رسیدن علامت تجاری مورد نظر، نگهداری از آن و قوانین مربوط به آن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

برند تجاری، نام یا علامتی است که می تواند محصولات تولیدی یا فرآورده های ارائه شده بوسیله ی یک شخص یا شرکت را از دیگر محصولات و کالاها متمایز سازد.

 

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری (لوگو)

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شخصی :

-فتوکپی شناسنامه

-فتوکپی کارت ملی

-ارائه ی پروانه کسب یا جواز تاسیس

-نمونه برند طراحی شده در ابعاد ۶*۶ سانتیمتر

-اخذ کارت بازرگانی، در صورتیکه در علامت تجاری حروف لاتین استفاده شده باشد.

 

مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری شرکتی :

-فتوکپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل

-فتوکپی تمامی مدارک ثبتی شرکت

-آگهی تاسیس شرکت

-روزنامه رسمی شرکت

-در صورت وجود تغییرات، آگهی آخرین تغییرات

-اخذ مجوزهای مورد نیاز

-ارائه ی جواز تاسیس

-داشتن پروانه ی بهره برداری تولید یا صنایع

-اخذ کارت بازرگانی، در صورتیکه در علامت تجاری حروف لاتین استفاده شده باشد.

-نمونه برند طراحی شده در ابعاد ۶*۶ سانتیمتر

 

زمان مورد نیاز جهت ثبت علامت تجاری شخصی و شرکتی

از مرحله ی تکمیل مدارک و شروع به کار، مدت زمان دوماه زمان می برد. و همچنین حدود چهار ماه تا صدور پروانه ی ده ساله ی اولیه